6500 kilometer fietsen met een peuter
Bestel

Sponsortocht

De financiële bijdragen van sponsors van onze fietstocht Wielenopweg zijn volledig ten goede gekomen aan het door ons gekozen goede doel. Wij hebben onze tocht dus helemaal uit eigen middelen betaald en hebben geen vergoeding uit sponsorgelden ontvangen. Sommige sponsors hebben ons wel ondersteuning in natura aangeboden door het ter beschikking stellen van spullen. In sommige gevallen hebben we daar gebruik van gemaakt.

Los van de prestatie

We hebben ervoor gekozen om sponsoring los te zien van de af te leggen kilometers of het al dan niet voltooien van de prestatie. Onze tocht en ons goede doel spreekt mensen aan of niet en als het mensen aanspreekt kunnen ze ervoor kiezen om MS Anders te steunen.

Sponsoring per kilometer of bij voltooien van de prestatie zou voor ons teveel nadruk leggen op onze tocht, daar waar de aandacht juist moet uitgaan naar ons goede doel.

Op ons verzoek is door MS-Anders een speciaal rekeningnummer voor onze actie aangewezen, waarop sponsors hun donatie kunnen overmaken ten behoeve van onze actie. Zo is voor ons en de stichting MS Anders duidelijk zichtbaar wie ons steunt. Het grote voordeel van het direct overboeken van bijdragen aan het goede doel en niet via ons eigen rekeningnummer is dat je als sponsor belastingvoordeel kunt genieten (situatie 2010).

Tips voor een succesvolle sponsortocht

Als jij je ziel en zaligheid stopt in jouw plan en jij je boodschap goed over kunt brengen dan spreekt dat altijd wel mensen aan.

Voor het welslagen van jouw plan maakt het niet uit of dat alleen vrienden en familie zijn of ook onbekenden. Weet wel dat mensen een beetje ‘goededoelenmoe’ kunnen worden. ‘Alweer iemand die een goed doel verbindt aan een op het oog alledaagse prestatie.’ Niet iedereen loopt warm van een idee waar jijzelf razend enthousiast over bent.

Hoe meer aandacht hoe beter.

Doe iets origineels, anders dan anderen doen.
Maak een website waarin je je plan uiteenzet.
Bedenk wie je probeert te ‘raken’.
Zorg voor contacten in de media.
Stel een persbericht op.
Volhard in wat je doet en waar je in gelooft.
Houdt de aandacht vast, ook als je onderweg bent.
Informeer je volgers over het resultaat.
Rond het project af, ook voor je volgers.

 

Blijf doen wat je het liefst doet en hou vol! De spinn-off kan groter zijn dan je denkt of te weten zult komen.

Copyright © 2014 Droomdoener